Firma Canon zapowiada na zbliżających się targach Ipex 2010 prezentację rozwiązań na największym stoisku w swojej (i tych targów) historii. Na podzielonej na strefy powierzchni 2000 m2 Canon zaprezentuje najszerszą dotychczas ofertę profesjonalnych technologii druku, rozwiązań i narzędzi rozwoju biznesu.
Zapowiada także pierwszy na skalę światową pokaz urządzenia serii imageRUNNER PRO Advance.
Chcąc podkreślić swoje zaangażowanie w obszarze druku profesjonalnego, Canon zdecydował się w tym roku na największe stoisko w historii wystawy lpex, na którym zaprezentuje pełną gamę swoich profesjonalnych urządzeń drukujących. Stoisko firmy będzie podzielone na strefy uwzględniające wyzwania produkcji, z którymi muszą mierzyć się użytkownicy pracujący w sektorze poligrafii oraz sektorach CRD (centralnych działach reprografii). W trakcie targów zaprezentowana zostanie wszechstronna oferta rozwiązań w zakresie drukowania. Będzie ona obejmować kilkanaście kolorowych oraz czarno-białych maszyn drukujących z serii imagePRESS, z których kilka będzie na miejscu wykonywać prace zlecone przez klientów, zarządzane przez Helix Production Workflow.
Kolorowa premiera
Po raz pierwszy będzie można również zobaczyć serię skalowalnych, niskonakładowych urządzeń imageRUNNER ADVANCE PRO. Oferowane w atrakcyjnej cenie, są one adresowane do użytkowników szukających mniejszych wydajności niż te, które charakteryzują serię imagePRESS, niechcących jednak rezygnować z wysokiej jakości wydruków. Maksymalna rozdzielczość wynosi 1200x1200 dpi, natomiast prędkość – w zależności od modelu – 60 lub 70 stron/min. Urządzenia serii imageRUNNER poradzą sobie z podłożami powlekanymi i niepowlekanymi o gramaturze do 300 g/m2 i formacie większym niż SRA3. Istnieje również możliwość integracji RIP-a zewnętrznego lub wewnętrznego, które specjalnie dla tych urządzeń zostały opracowane wspólnie przez Canona i firmę EFI.
Oprócz znanych już na rynku wydajnych urządzeń serii imagePRESS, na targach Ipex będzie można zobaczyć wybór urządzeń Canon imagePROGRAF oferujących wysoką jakość zdjęć oraz optymalną wydajność. Wszystkie urządzenia będą prezentowane w rzeczywistej produkcji oraz będą podłączone do centrum pomocy technicznej, umożliwiając zwiedzającym sprawdzenie, jak Canon odpowiada na rzeczywiste wyzwania techniczne i produkcyjne, z którymi użytkownik spotyka się na co dzień w pracy. Zwiedzający będą mogli dowiedzieć się więcej o oferowanych pakietach wsparcia oraz nowych inicjatywach marki Canon takich jak Advanced Operator Maintenance, stworzonej do optymalizacji czasu pracy i zwiększenia rentowności.
Skok z Canonem
Canon jeszcze przed targami Ipex zamierza zaangażować drukarzy do udziału w konkursie „Business Leap” (skok biznesowy). Kampania ma na celu zainspirowanie ich do przyjazdu na targi Ipex oraz uświadomienie, że Canon może ich wesprzeć jako partner, wskazując opłacalne kierunki rozwoju. Konkurs „Business Leap” jest skierowany do branży druku profesjonalnego i będzie trwał od końca marca do końca czerwca 2010 r., a oficjalne wręczenie nagród nastąpi w październiku 2010 r. podczas ceremonii w Paryżu. Konkurs, w którym może wziąć udział każdy pełnoletni mieszkaniec Europy Zachodniej (pełna lista krajów uczestniczących w konkursie zostanie opublikowana pod adresem www.canon-europe.com/ipex), jest skierowany do drukarzy, a także przedsiębiorców, którzy chcą spróbować swoich sił w branży drukarskiej. Uczestnicy powinni przesłać formalny biznesplan komercyjnego przedsięwzięcia związanego z drukiem cyfrowym. Po przeanalizowaniu planów zostanie wyłoniona lista finalistów. Ostatnim etapem konkursu będzie rozmowa z zespołem niezależnych konsultantów biznesowych, który wskaże zwycięzcę oraz zdobywców drugiego i trzeciego miejsca.
Pierwszą nagrodą w konkursie będzie w pełni skonfigurowana, niskonakładowa cyfrowa maszyna drukująca Canon imageRUNNER ADVANCE C9070 PRO, której zwycięzca będzie mógł używać przez trzy lata. Drugą nagrodą będzie 44-calowa wielkoformatowa drukarka Canon imagePROGRAF, również udostępniona na okres trzech lat. Trzecia nagroda to specjalistyczny konsulting biznesowy, z którego będą mogli skorzystać również zdobywcy dwóch pierwszych miejsc. Łączna wartość nagród przekracza 100 000 euro. Ponieważ większość krajów europejskich wciąż zmaga się z recesją, nie ulega wątpliwości, że drukarze muszą przemyśleć swoją działalność biznesową i wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku. Branża się zmieniła, dlatego zachęcamy klientów, żeby podążyli za tymi zmianami i wykonali krok w przyszłość – powiedział David Preskett, dyrektor ds. druku profesjonalnego w Canon Europe. – Chcemy pomóc drukarzom w rozwinięciu opłacalnej działalności na dłuższą metę, a jednocześnie zapewnić uczestnikom szansę przekształcenia pomysłów biznesowych w komercyjną rzeczywistość.
Każda osoba, która chce przystąpić do konkursu Canon „Business Leap”, powinna zarejestrować się na mikrowitrynie Canon Ipex 2010 pod adresem www.canon-europe.com/ipex, która będzie aktywna od 31 marca br., gdzie będą również dostępne warunki i zasady konkursu oraz przewodnik po wypełnianiu formularza.
Na stronie Canona dedykowanej targom Ipex goście szukający inspiracji będą mogli również poznać historię klientów japońskiego producenta z całego świata, którzy korzystając z rozwiązań Canona rozwinęli swoje firmy, na nowo definiując oferty oraz wprowadzając innowacyjne modele biznesowe czy aplikacje. Ostatnie cztery lata, które upłynęły od poprzednich targów Ipex, były okresem ogromnych zmian zarówno dla Canona, jak i dla naszych klientów – komentuje David Preskett. – Poprzedni lpex to debiut serii imagePRESS, która spozycjonowała Canona jako poważnego gracza na rynku cyfrowych wydruków kolorowych. Od tamtej pory konsekwentnie pracowaliśmy nad rozwojem profesjonalnych technologii druku, rozwiązaniami i narzędziami rozwoju biznesu, wspierającymi drukarzy w rozwoju ich firm, zwiększaniu marż i wprowadzaniu nowych usług.
Preskett kontynuuje: Równolegle z naszym rozwojem, w rynek uderzył kryzys związany z brakiem zaufania będącym wynikiem pogarszających się warunków gospodarczych, ograniczonym dostępem do kredytów, a także zmianami w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw. Widzimy jednak, że sytuacja zmienia się na lepsze, a drukarze zdają sobie sprawę, że teraz jest najlepszy moment do podejmowania decyzji, które mogą przełożyć się na długofalowy sukces. Dzięki targom Ipex Canon może pomóc drukarzom rozwinąć się w obszarach działalności, których do tej pory nie brali pod uwagę. AN