Wyniki Heidelberga za rok finansowy 2003/2004
6 gru 2016 14:43

Podczas dorocznej konferencji prasowej w dniu 8 czerwca zarzšd Heidelberger Druckmaschinen AG przedstawił Raport Roczny 2003/2004; potwierdził także wstępne wyniki za ostatni rok finansowy (01.04.2003-31.03.2004) opublikowane w maju br. Sprzedaż Grupy Heidelberga wyniosła 3,661 mld euro (poprzedni rok: 4,1 mld euro) i była o 11% mniejsza niż przed rokiem. Po wyeliminowaniu wpływu wahań kursowych sprzedaż była tylko o 6% mniejsza niż w ubiegłym roku. Zebrano zamówienia na ok. 3,8 mld euro (poprzedni rok: 4 mld euro). W samym tylko czwartym kwartale wartoœć zebranych zamówień wyniosła 1 mld euro. Po trzech słabszych latach w przemyœle poligraficznym widać oznaki ożywienia Đ powiedział Bernhard Schreier, prezes Heidelberga. Đ Lepszy klimat gospodarczy oraz konsekwentne skoncentrowanie się na najważniejszym dla nas dziale arkuszowych maszyn drukujšcych będš coraz bardziej zauważalne w bieżšcym roku obrachunkowym. B. Schreier uważa również, że firma najgorsze ma już za sobš. Zysk operacyjny dla ocenianego okresu wyniósł 20 mln euro (w ubiegłym roku: 102 mln euro) i leżał powyżej prognozowanego poziomu. Udało się to osišgnšć dzięki wprowadzeniu programu obniżania kosztów w wysokoœci 240 mln euro. W samym czwartym kwartale zysk operacyjny wzrósł znacznie do 110 mln euro (rok wczeœniej: 54 mln euro). Wynik finansowy netto wyniósł -695 mln euro (poprzedni rok: -138 mln euro). Dzięki ożywieniu gospodarki œwiatowej i polepszajšcym się perspektywom w branży poligraficznej firma Heidelberg optymistycznie spoglšda w bieżšcy rok finansowy 2004/2005. Podczas targów drupa 2004 Heidelberg zebrał zamówienia o wartoœci ok. 1 mld euro. Od 1 maja 2004 weszła w życie umowa z firmš Eastman Kodak Co. dotyczšca sprzedaży działu maszyn cyfrowych. (O umowie z firmš Goss International informowaliœmy powyżej Đ red.). W bieżšcym roku finansowym Heidelberg liczy na wzrost sprzedaży, przy tej samej bazie, minimum o 5% w stosunku do roku poprzedniego. Sytuacja powinna się znaczšco poprawić w porównaniu z rokiem ubiegłym. Celem firmy jest osišgnięcie rentownoœci operacyjnej na poziomie 4-5%. Jednakże wynik w bieżšcym roku finansowym będzie obcišżony kosztami targów drupa oraz kosztami wprowadzenia na rynek wielu innowacji i nowych produktów. W sumie zarzšd zakłada osišgnięcie zysku na poziomie kilkudziesięciu milionów euro. Dzięki sprzedaży przez RWE na poczštku maja br. pakietu 50,02% akcji Heidelberga międzynarodowym inwestorom instytucjonalnym udział rozproszonych akcji zwiększył się do 57%. Przez zaoferowane obligacje zamienne na akcje Heidelberga udział ten zwiększy się najpóŸniej do roku 2007 do 72%. Do tego czasu RWE będzie miało 15% udziałów w Heidelbergu. Inni duzi akcjonariusze pozostajš niezmienni: Allianz (12%), Commerzbank (10%) oraz MŸnchner RŸck (6%). Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg