23 października w hotelu Intercontinental w Warszawie odbędzie się 3. edycja konferencji „Bezpieczne Opakowanie”. Znamy już tematy wszystkich zaplanowanych przez sponsorów
prezentacji.
BOBST Polska: bezpieczeństwo dzięki precyzji
„Szwajcarska precyzja wsparciem bezpieczeństwa” to tytuł prezentacji firmy BOBST Polska, w której przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące najnowszych technologii stosowanych do produkcji opakowań farmaceutycznych, w tym tłoczenie kodów Braille’a, aplikacja folii i hologramów na gorąco. Omówione zostaną także unikalne systemy BOBST służące do kontroli jakości pudełek farmaceutycznych, rozwiązania techniczne oraz korzyści wynikające z ich stosowania. Prelegentem będzie Paweł Kocik, Sales Manager, od
13 lat pracujący w dziale sprzedaży BOBST Polska Sp. z o.o., gdzie odpowiada za rynek maszyn do produkcji opakowań tekturowych takich jak wycinarki płaskie, składarko-sklejarki i złociarki.
HEIDELBERG: spójna technologia
„Bezpieczne opakowanie od projektowania po technologiczne linie postpress do produkcji opakowań – wybrane rozwiązania” to z kolei tytuł prezentacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o. Produkcja współczesnego opakowania to bardzo złożony proces składający się z wielu operacji technologicznych. Przedstawiciele firmy Heidelberg – Zbigniew Krugiełka i Andrzej Paweł Kunstetter – przybliżą wybrane problemy, z jakimi można się spotkać na poszczególnych etapach produkcji opakowań oraz możliwe sposoby ich rozwiązania. Pierwsze trudności mogą pojawić się już w chwili projektowania opakowania – czasem drobny błąd dotyczący z pozoru nieistotnego szczegółu konstrukcyjnego może mieć ogromne znaczenie tak dla dalszych operacji produkcyjnych, jak i dla użytkownika końcowego. W prezentacji zostaną przedstawione rozwiązania zarówno znacząco przyspieszające i ułatwiające prace związane z profesjonalnym zaprojektowaniem opakowania, jak i minimalizujące ryzyko popełnienia błędu na tym etapie. Omawiane technologie przyczyniają się zatem do istotnego zwiększenia bezpieczeństwa produkcji.
Wykorzystanie jednolitej, spójnej technologii w całym procesie produkcyjnym pozwala nie tylko na sprawne wykonanie zgodnego z założeniami produktu w wymaganym nakładzie, ale także dostarcza informacji zwrotnej pozwalającej dokładnie określić stan zaawansowania produkcji, dzięki czemu możliwe jest optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów. Prelegenci pokażą, w jaki sposób dane projektowe mogą być bezpośrednio wykorzystane w celu realizacji bezpiecznej produkcji pod względem zapewnienia jakości zgodnej z oczekiwaniami klienta. Zaprezentują również przykładowe metody podsumowania zleceń produkcyjnych wraz z raportami produkcyjnymi wykorzystywanymi przez dział zarządzania produkcją oraz kontroli jakości.
Zbigniew Krugiełka – kierownik sprzedaży w segmencie maszyn introligatorskich do produkcji opakowań – z produkcją opakowań z nadrukiem offsetowym jest związany od 1995 roku. Za produkcję i sprzedaż odpowiadał m.in. w firmach Poznań Pack oraz SCA Poznań Display. W firmie Heidelberg jest zatrudniony od 2010 roku.
Andrzej Paweł Kunstetter zawodowo związał się z firmą Heidelberg Polska Sp. z o.o. w 1998 roku; pracuje obecnie na stanowisku product managera w zakresie technologii komputerowych w poligrafii ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień prepress oraz sterowania barwą. Jest autorem wielu opracowań i wniosków racjonalizatorskich związanych z wdrażaniem i wykorzystaniem nowych technologii w dziedzinie, którą się zajmuje.
MICHAEL HUBER POLSKA: druk konwencjonalny czy UV?
Prezentacja firmy Michael Huber Polska odbędzie się w formie moderowanej dyskusji o temacie przewodnim „Właściwy dobór technologii druku do opakowań na produkty spożywcze. Druk konwencjonalny czy druk UV – zalety i wady”. Zostaną w niej poruszone m.in. zagadnienia związane z farbami konwencjonalnymi i UV do produkcji bezpiecznych opakowań środków spożywczych, GMP (dobrych praktyk produkcyjnych) w produkcji farb i lakierów, a także zostaną przybliżone: standardowe farby low migration UV, proces utrwalania farb UV, farby i lakiery UV o niskim poziomie migracji, produkt New Vpack MGA i wreszcie proces drukowania bezpiecznych opakowań środków spożywczych. Prelegenci – Marcin Marchewka, Szef Działu Farb UV i Robert Kuczera, Dyrektor Działu Farb Offsetowych – omówią również różnice pomiędzy systemami o zoptymalizowanej migracji oraz bezpieczeństwo produkcji opakowań spożywczych w praktyce.
Marcin Marchewka to absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej i ekspert w dziedzinie wąskiej wstęgi. Z firmą Michael Huber Polska związany od czasów studenckich, kiedy to w sposób szczególny zainteresował się etykietą. Późniejsze jego doświadczenia były związane ze standaryzacją druku oraz produkcją, właśnie w drukarniach produkujących etykiety samoprzylepne. Stałe poszerzanie wiedzy o technologię drukowania farbami UV sprawiło, że dzisiaj to jego domena.
Robert Kuczera swoją przygodę z poligrafią rozpoczął w roku 1997, kiedy to zajmował się sprzedażą urządzeń oraz materiałów eksploatacyjnych dla przygotowalni i studiów DTP. W 2001 roku rozpoczął pracę dla firmy Michael Huber, gdzie zdobyte wcześniej doświadczenia w połączeniu z bogatym programem szkoleń wstępnych pozwoliły mu uzyskać kompleksową wiedzę na temat „czarnej sztuki”. Wykształcenie w zakresie ochrony środowiska oraz doświadczenie zawodowe pozwalają mu w sposób świadomy i odpowiedzialny być doradcą w kwestiach technicznych dla drukarń. Przez 5 lat skutecznie zarządzał zespołem doradców technicznych w MHP. Obecnie odpowiada za cały dział farb offsetowych i zarządza oddziałem warszawskim. Jego wielką pasją jest praca dydaktyczna, dlatego też zaangażowanie we współpracę z uczelniami oraz szkołami poligraficznymi pozwala mu na realizowanie się poprzez dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.
KODAK POLSKA: bezpieczne opakowanie – co to znaczy?
„Technologie dla osiągnięcia celu. Bezpieczne opakowanie – co wniósł Kodak” to tytuł prezentacji Jacka Galińskiego, account managera Packaging w firmie Kodak Polska. „Pojęcie bezpiecznego opakowania jest tak szerokie, że temat można traktować jako wyśmienitą bazę do dyskusji – uważa Jacek Galiński. – Dyskusji merytorycznych, rzeczowych, ale też puszczając wodze fantazji. Temat, który inaczej będzie podjęty przez producentów chcących opakować swoje produkty, inaczej przez projektantów, inaczej przez producentów opakowań i jeszcze inaczej przez konsumentów, czyli końcowych odbiorców. Pamiętajmy przy tym, że gdziekolwiek znajdujemy się w tym łańcuszku, i tak zawsze jesteśmy również na jego końcu.” Jacek Galiński jest absolwentem Wyższej Szkoły Technicznej w Lipsku, specjalność „technologia poligrafii”, który obronił pracę dyplomową z zakresu fleksograficznych form drukowych. Z fleksografią związany od ponad dziesięciu lat, przeszedł szkolenia m.in. w firmach DuPont, ASAHI. Od kilku lat jest ściśle związany z firmą Kodak, wdrażając w Polsce technologię Kodak Flexcel NX.
METSÄ BOARD: bezpieczne opakowanie to wyzwanie
„Bezpieczne opakowanie w branży spożywczej” omówi Stanisław Moczulski, dyrektor sprzedaży w firmie Metsä Board. Zagadnienie bezpieczeństwa opakowań używanych w branży spożywczej jest istotnym wyzwaniem stawianym przez ich producentów i wymaga zrównoważonych rozwiązań. Metsä Board poprzez używanie surowców bazujących na włóknach pierwotnych i ścisłą kontrolę ich pochodzenia jest w stanie oferować bezpieczne podłoża do produkcji opakowań. Pierwotne włókna są czyste, mają niską zawartość mikroorganizmów i znany skład. Jest to bardzo istotne w przypadku produktów wrażliwych takich jak żywność i słodycze. Podłoża bazujące na włóknach pierwotnych nie stwarzają ryzyka migracji farb drukarskich, które może występować w przypadku tektur wytwarzanych z mas makulaturowych. Procesy produkcyjne powinny być zoptymalizowane i ukierunkowane na produkcję lżejszych materiałów opakowaniowych. Paleta oferowanych przez Metsä Board produktów: Simcote, Avanta Prima, Carta Elega, Carta Solida oraz Carta Integra ma na celu zaopatrzenie branży opakowaniowej w bezpieczne, niskogramaturowe, wydajne w procesie produkcji materiały.
Stanisław Moczulski z firmą Metsä Board jest związany od 15 lat i specjalizuje się w rynku materiałów opakowaniowych produkowanych przez firmę, głównie kartonach typu GC. Współpraca z producentami opakowań dla branż spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej i tytoniowej jest głównym polem rozwoju Metsä Board.
XEIKON: bezpieczeństwo i uśmiech klienta
„Właściciel marki, Producent, Konsument – różne priorytety w kwestii »bezpiecznego« opakowania” to temat prezentacji Tomasza Wojnarowskiego, szefa sprzedaży na region Europy Wschodniej w firmie Xeikon. Poruszy on kwestie zabezpieczenia opakowań przed fałszowaniem poprzez możliwości produkcyjne, jakie oferuje drukarniom druk cyfrowy. A możliwości te są obecnie bardzo szerokie – od zapewnienia bezpieczeństwa dostaw, po uśmiech klienta wywołany obecnością atrakcyjnego produktu na półce.
Szczegółowy program konferencji oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo na www.poligrafika.pl. Koszt udziału w konferencji wynosi 250 zł netto i obejmuje lunch oraz materiały informacyjne. Zapraszamy! AN