Xerox Đ 2 lata zmian
6 gru 2016 14:42
W padzierniku 2001 mija drugi rok wprowadzania zmiany jakociowej działalnoci firmy Xerox w Polsce, która zakładała przemodelowanie biznesu przy jednoczesnym wykorzystaniu możliwoci rozwoju zwišzanych z usługami na rynku biurowych urzšdzeń drukujšcych i poligrafii. Z tej okazji podczas konferencji prasowej, która odbyła się 17 padziernika w Warszawie, przedstawione zostały wyniki wprowadzania tych przemian.
Zmiany struktury wewnętrznej firmy wišzały się z outsourcingiem częci działalnoci Đ logistyki i serwisu. Liczba pracowników firmy Xerox w Polsce zmniejszyła się od stycznia 1999 r. o 81 osób, sporód których 33 zostały zatrudnione w firmach powstałych w wyniku zmiany modelu biznesu, takich jak partnerzy handlowi czy firmy serwisowe. Dla pozostałych pracowników przeprowadzono program outplacement. Wszyscy znaleli miejsca pracy.
W efekcie wprowadzonych zmian przychody Xeroksa z działalnoci w Polsce w roku 2000 wyniosły 167,4 mln złotych, co oznacza ponad 32% wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk wypracowany przez spółkę Xerox Polska, który pod koniec roku 1999 kształtował się na poziomie ujemnym (-22,6 mln złotych), za rok 2000 wyniósł 6,3 mln złotych. Firma prognozuje, że w 2001 r. wygeneruje zyski na poziomie 7,7 mln zł.
Osišgnięcie zyskownego modelu działalnoci naszej firmy w Polsce jest rezultatem przeorganizowania sposobu prowadzenia biznesu oraz skutecznoci firmy w pozyskiwaniu zamówień z wielu segmentów rynku Đ powiedział podczas konferencji Swapan Chaudhuri, dyrektor generalny Xerox Polska (na zdjęciu).
Xerox Polska po zmianach koncentruje swojš działalnoć wokół czterech obszarów:
1) rozwišzań produkcyjnych,
2) drukarek i urzšdzeń wielofunkcyjnych dla firm,
3) usług outsourcingowych,
4) artykułów biurowych.
W 2000 r. Xerox osišgnšł w Polsce 73% udział w sprzedaży rozwišzań produkcyjnych do druku czarno-białego oraz 71%, jeżeli chodzi o druk kolorowy.
Od poczštku 2001 r. do sprzedaży na rynek polski wprowadzonych zostało dziewięć nowych rodzin drukarek. W stosunku do okresu styczeń Đ wrzesień 2000 r., Xerox w analogicznym okresie 2001 r. osišgnšł ponad 40% wzrost sprzedaży drukarek kolorowych.
Trzeci obszar działalnoci, na którym koncentruje się obecnie firma Xerox w Polsce, stanowiš doradztwo i usługi zarzšdzania wiedzš, treciš i dokumentami. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy firma podpisała szeć kontraktów outsourcingowych dotyczšcych wdrożenia nowych projektów w przedsiębiorstwach z sektorów finansowego, publicznego i usługowego.
Czwarta specjalnoć Xeroksa to oferta artykułów biurowych. Stanowi jš około 400 produktów standardowych i niestandardowych, takich jak papier kserograficzny, folie, etykiety i inne dedykowane do pracy we wszystkich rodzajach drukarek laserowych, atramentowych i w kopiarkach.
Kompatybilne materiały eksploatacyjne Xerox stanowiš nowoć, która została natychmiast zauważona przez rynek i wykazuje ogromnš dynamikę wzrostu.
Opracowano na podstawie informacji prasowej