W sobotę 26.06. w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XXI edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa. Sponsorami Balu były firmy: Burgo Eastern Europe Sp. z o.o., Heidelberg Polska Sp. z o.o., hubergroup Polska Sp. z o.o., Kodak Polska Sp. z o.o., Müller Martini Eastern Europe GmbH, Reprograf-Grafikus SA. Jednymi z partnerów medialnych były magazyny „Poligrafika” i „Opakowanie”.
Gości przywitał wiceprezes Polskiej Izby Druku (PID), Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał do najważniejszych spraw, z jakimi przyszło się zmierzyć branży poligraficznej w roku ubiegłym i zapoznał słuchaczy z obecną sytuacją oraz wyzwaniami polskiej poligrafii.
Następnie, jako wstęp do Gali konkursowej, głos zabrał przewodniczący jury konkursu ZG, dr Jerzy Petriaszwili.
W bieżącym roku kontynuowano także wręczanie nagrody rzeczowej o równowartości 4000 zł netto zwycięzcy każdej kategorii konkursowej. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Od przedstawiciela wylosowanej firmy zdobywcy statuetki Złotego Gryfa otrzymywali stosowny voucher.
Fundatorami nagród dodatkowych w tym roku były firmy: Burgo Eastern Europe, Böttcher Polska Sp. z o.o., Müller Martini Eastern Europe GmbH, hubergroup Polska Sp. z o.o., Heidelberg Polska
Sp. z o.o., FUJIFILM Europe GmbH, WEILBURGER Grafik-Polska Sp. z o.o., Sun Chemical Sp. z o.o.
O godz. 21.00 rozpoczęła się Gala rozstrzygnięcia XXI edycji konkursu Złotego Gryfa 2020.
Jury konkursu w składzie: przewodniczący – Jerzy Petriaszwili (IMiP PW), Ryszard Czekała (Polska Izba Druku), Piotr Dobrołęcki (Polska Izba Książki), Maciej Hoffman (Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL), Stefan Jakucewicz (ekspert Polskiej Izby Druku), Andrzej Rowicki (ekspert fleksografia), Andrzej Tomaszewski (Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego), Beata Pyś-Skrońska (Polska Izba Opakowań) i Bogdan Wyrzykowski (SIMP) na swoim kwietniowym posiedzeniu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs postanowiło przyznać następujące nagrody Złotego Gryfa w dziewięciu kategoriach produktowych:
– Produkt wielobarwny w oprawie prostej / Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz / Styl zakopiański Stanisława Witkiewicza
– Produkt wielobarwny w oprawie złożonej / Edica Sp. z o.o. / Samurai-Armour & Art. Sylwia Makris
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej / Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp. k. / What if? A co, gdyby?
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej / Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz / H. C. Andersen
– Produkt informacyjno-reklamowy / Takt Sp. z o.o. / Chronariak Collector Box
– Czasopismo wielobarwne / Drukarnia WL Sp. z o.o. / MAYO line Mayones Guitars&Basses
– Opakowanie z nadrukiem / Takt Sp. z o.o. / Opakowanie kaszerowane „2 Masters” dla Dictador Sp. z o.o.
– Kalendarz / Drukarnia TINTA Zbigniew Szymański / Kalendarz Tinta i przyjaciele
– Etykieta / Etyflex Sp. z o.o. / Nalewka Wiśniowa „Etyfleksówka”
Nagrodę DIAMENTOWEGO GRYFA 2020 otrzymują trzykrotni laureaci nagrody Złotego Gryfa. W tym roku są to firmy:
– Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp. k.
– Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz
– Takt Sp. z o.o.
Galę konkursową zakończyło wręczenie dyplomów wszystkim firmom nominowanym w konkursie oraz wykonanie całej serii zdjęć grupowych.
Ostatnimi atrakcjami wieczoru były otwarcie barów i stołów z cateringiem oraz występy zespołu wokalno-muzycznego Life Club Band i gwiazdy wieczoru Polska ABBA formacja coverowa.
Opracowano na podstawie informacji PID