Zarząd Eastman Kodak z wizytą w Polsce
6 gru 2016 14:52
Na początku grudnia ub.r. Polskę odwiedzili przedstawiciele zarządu Eastman Kodak Company reprezentujący szczeble regionalny i globalny. Ich wizyta dowiodła zaangażowania firmy w działalność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz była wyrazem przekonania o dużym potencjale, jaki charakteryzuje polski rynek poligraficzny i konsumencki.
W spotkaniu z mediami branżowymi i ogólnokrajowymi, do którego doszło 11 grudnia ub.r. w warszawskiej siedzibie firmy Kodak Polska, udział wzięli: Gustavo Oviedo – dyrektor generalny i wiceprezes ds. światowej sprzedaży Eastman Kodak Company; John O’Grady – dyrektor zarządzający w regionie EAMER (Europy, Afryki i Środkowego Wschodu) i wiceprezes Eastman Kodak Company, Komal Sharma – dyrektor ds. sprzedaży International Cluster Kodaka oraz Swapan Chaudhuri – dyrektor zarządzający Kodak Polska. Goście z zagranicy podzielili się z uczestnikami spotkania strategicznymi planami Kodaka w regionie EAMER oraz zaprezentowali strategię wzrostu firmy, której celem jest wzmocnienie jej pozycji na rynkach poligraficznym i konsumenckim.
Jak oświadczył G. Oviedo, pomimo spowolnienia gospodarczego udało się firmie utrzymać dotychczasowe udziały rynkowe. Wierzymy głęboko, że jeżeli zaoferujemy odpowiednio wysoką jakość i wartość, a także wdrożymy innowacyjne i elastyczne strategie dopasowane do rynków, na jakich funkcjonujemy, będziemy nadal odnosić na nich sukcesy – dodał.
Podobnie jak w przypadku innych firm, rok 2009 był dla firmy Kodak dużym wyzwaniem. Finalne prognozy wyglądają jednak bardzo pozytywnie – zapewnił John O’Grady. –Czujemy przy tym, że możemy zaoferować właściwe produkty, dedykowane zarówno segmentowi konsumenckiemu, jak i poligraficznemu, co w jeszcze większym stopniu wpłynie na możliwości dalszego rozwoju. Europa Środkowo-Wschodnia, a Polska przede wszystkim, nie odczuła tak boleśnie skutków obecnego spowolnienia gospodarczego, co daje nam więcej pewności i nadziei na szybszą odbudowę całego rynku.
Strategia biznesowa firmy na 2010 rok będzie się koncentrowała na dalszym zwiększaniu udziałów rynkowych Kodaka, co wiązać się będzie z wprowadzeniem nowych, technologicznie zaawansowanych rozwiązań dla rynków konsumenckiego i poligraficznego. Jak wynika z zapowiedzi, mają to być produkty oferujące wysoki poziom innowacyjności. Ważnym wydarzeniem w 2010 roku będą dla firmy Kodak majowe targi Ipex. Przedstawiciele zarządu oznajmili, że również podczas tej imprezy Kodak wprowadzi na rynek kilka przełomowych produktów.
Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska