W sobotę 26.05. w Warszawie w hotelu The Westin Warsaw odbył się coroczny Bal Polskiej Izby Druku, na którym miała miejsce Gala XIX edycji konkursu o nagrodę Złotego Gryfa. W tym roku w uroczystości wzięło udział 172 gości: szefów i pracowników firm poligraficznych, instytucji centralnych, przedstawicieli związków zawodowych, świata nauki, stowarzyszeń i izb gospodarczych.
Gości przywitał prezes PID Leszek Wojtczuk. W swojej mowie powitalnej nawiązał m.in. do jubileuszu XXV-lecia istnienia Polskiej Izby Druku. Po krótkiej przerwie nastąpiła uroczystość wręczenia przez niego medali „Zasłużony dla Polskiej Poligrafii”. Odznaczenia otrzymały nominowane przez Kapitułę medalu następujące osoby: Edward Dreszer, Jacek Gorecki, Antonina Kuchlewska, Jolanta Kurowiak i Andrzej Palacz.
Życiorysy odznaczonych medalem osób znajdują się na stronie internetowej www.izbadruku.org.pl w rubryce „Wydarzenia”.
W bieżącym roku nowością było wręczanie każdemu zwycięzcy kategorii konkursowej, oprócz zwyczajowej statuetki, nagrody rzeczowej o równowartości 4000,00 PLN (netto) każda. W tym celu zdobywca Złotego Gryfa losował ze specjalnego transparentnego pojemnika kulę, w której był umieszczony los z nazwą firmy – fundatora nagrody. Po odczytaniu nazwy tej firmy jej przedstawiciel na scenie wręczał stosowny voucher zdobywcy statuetki Złotego Gryfa. Nowością też był fakt wysłania na międzynarodowe targi Print4All w Mediolanie wszystkich zwycięskich prac, gdzie zostały one zaprezentowane szerokiej publiczności w specjalnie skonstruowanych prezenterach w ramach projektu „The very best in print”. Było to możliwe dzięki współpracy PID z magazynem Poligrafika.
Fundatorami nagród dodatkowych w tym roku były firmy: Agfa NV, Arctic Paper Polska, Böttcher Polska, Burgo Polska, Fujifilm Europe GmbH, Heidelberg Polska, hubergroup Polska, Müller Martini Eastern Europe GmbH.
Jury konkursu po zapoznaniu się z pracami nadesłanymi na konkurs postanowiło przyznać następujące nagrody Złotego Gryfa w 9 kategoriach produktowych:
– Produkt wielobarwny w oprawie prostej „Akademia w mieście” – Drukarnia WL Sp. z o.o.
– Produkt wielobarwny w oprawie złożonej „O koniach wschodnich i wywodzących się z ras orientalnych” – Toruńskie Zakłady Graficzne „Zapolex” Sp. z o.o.
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej „Muzeum Oświęcim” – Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz
– Produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej „Nie przyszedłem pana nawracać” – Drukarnia Pozkal Sp. z o.o. Sp. k.
– Produkt informacyjno-reklamowy „Black Sabbath – The Ten Year War” – Takt Sp. z o.o.
– Czasopismo wielobarwne „Wokół Kujawsko-Pomorskie” – Edica Sp. z o.o.
– Opakowanie z nadrukiem „Opakowanie Rubine Red C” – Chespa Sp. z o.o.
– Kalendarz „550 Lat Polskiego Parlamentaryzmu” – AKCYDENS Zakład Poligraficzny Adam Cichocki i Synowie, Sp. Jawna
– Etykieta „Błotniki rowerowe Mad Pig” – Drukarnia WL Sp. z o.o.
Galę zakończyło wręczenie nagród Diamentowego Gryfa 2018 trzykrotnemu laureatowi nagrody Złotego Gryfa – w tym roku była to Drukarnia WL Sp. z o.o. oraz specjalne uhonorowanie firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o. jako NIEZAWODNEGO PARTNERA Polskiej Izby Druku przez XXV lat jej istnienia.
Sponsorami Balu były firmy: Burgo Polska, Fujifilm Europe GmbH Oddział w Polsce, Heidelberg Polska, hubergroup Polska, Kodak Polska, Müller Martini Eastern Europe GmbH i Xerox Polska. Jednymi z patronów medialnych były magazyny Poligrafika i Opakowanie.
Opracowano na podstawie materiałów PID