Właściciel drukarni lub punktu usługowego często staje przed dylematem: jak pogodzić rosnące koszty z potrzebą rozwoju i zwiększenia marżowości?
Oszczędność miejsca, czasu i energii to w dzisiejszych realiach gospodarczych podstawowe kryteria wyboru urządzeń drukujących, aczkolwiek aby wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzymać kroku trendom rynkowym, trzeba rozszerzyć park maszyn i inwestować w nowoczesne urządzenia.
Jednym ze sposobów na podniesienie marżowości jest uszlachetnianie wydruków. Jednak standardowe procesy uszlachetniania, takie jak złocenie, lakierowanie czy druk białym kolorem wymagają dodatkowej przestrzeni, zasilania, materiałów eksploatacyjnych, a czasem wykwalifikowanego pracownika.
Ricoh już kilka lat temu dostrzegł konieczność poszerzenia standardowych kolorów CMYK o dodatkowy kolor i wprowadził specjalną serię urządzeń tonerowych, których ostatnia odsłona to modele serii Ricoh Pro™ C7500x z wymienną piątą stacją. Dzięki takiej konfiguracji operator ma możliwość dodania gotowego koloru, np. srebrnego lub neonowego żółtego, jak również może mieszać je z CMYK, tworząc nowe metaliczne palety lub żywe kolory porównywalne z drukowanymi offsetowo: od jaśniejszych pomarańczy do głębszych fioletów.
Dostępne kolory dodatkowe to:
– złoty,
– srebrny,
– biały,
– bezbarwny, imitujący lakier,
– neonowy żółty,
– neonowy różowy,
– czerwony, widoczny w ultrafiolecie.
Dodatkowe kolory mają oczywiście standardowe zastosowania, takie jak: wizytówki, zaproszenia, kartki okolicznościowe lub okładki książek. Można również wyjść poza standard i wykorzystać dodatkowe kolory do uatrakcyjnienia innych aplikacji, np. ekskluzywnych katalogów i folderów, certyfikatów i dyplomów, biletów kolekcjonerskich albo cieszących się dużym zainteresowaniem krótkich serii personalizowanych opakowań.
Dzięki dodatkowym kolorom drukarnia lub punkt usługowy mogą poszerzyć swoją ofertę i dotrzeć do klientów doceniających ekskluzywne i nieszablonowe produkty. To jednak nie wszystkie zalety takiego rozwiązania.
Zamknięcie procesu w jednym urządzeniu daje wymierne korzyści w postaci:
– skrócenia czasu produkcji;
– oszczędności miejsca;
– zmniejszenia zapasów i stanów magazynowych materiałów eksploatacyjnych;
– przewidywalnych kosztów na podstawie umowy serwisowej ze stałą opłatą za określony format arkusza (tzw. klik);
– jednego serwisu;
– braku nieprzyjemnych zapachów i emisji szkodliwych substancji;
– prostej obsługi.
Ostatnie lata pokazały, że klasyczny druk offsetowy zmniejszył nakłady na rzecz druku cyfrowego. Wydruki masowe zostały zastąpione krótkimi powtarzalnymi i kontrolowanymi seriami. Personalizowany, ekskluzywny druk na żądanie umożliwia podniesienie marżowości. Personalizacja dawno wyszła poza zmienne dane teleadresowe. Powstają dedykowane katalogi i instrukcje uwzględniające płeć, wiek i preferencje kolorystyczne/estetyczne odbiorcy.
Urządzenia z oferty Ricoh współpracujące z oprogramowaniem do personalizacji graficznej i wyposażone w piątą stację koloru są zatem odpowiedzią na aktualne tendencje rynkowe.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Ricoh