Tytułem wstępu

 

Spółka Alfa-Print, od 1999 roku wydawca miesięcznika Poligrafika, od stycznia 2011 roku staje się również – obok dotychczasowego wydawcy, spółki Sigma-Not –współwydawcą miesięcznika Opakowanie. Mam nadzieję, że większości z Państwa tytuł Poligrafika nie jest obcy, gdyby jednak było inaczej, z dumą informuję, że ukazuje się na rynku od 1947 r., jest więc najstarszym i najbardziej znanym magazynem branży poligraficznej w Polsce.

Współpraca wydawnictw Alfa-Print i Sigma-Not zaowocowała licznymi zmianami, mającymi na celu unowocześnienie miesięcznika Opakowanie i dostosowanie go do
oczekiwań rynku. Nowy layout i format pisma, a także wyraźny podział na część naukową oraz ekonomiczno-technologiczną to najbardziej widoczne, choć niejedyne przykłady zmian. Nowe Opakowanie to także więcej artykułów dedykowanych najnowocześniejszym technologiom produkcji i pakowania, innowacjom w branży opakowaniowej, ekologii, ciekawym instalacjom oraz inspirującym przykładom rozwoju firm. W nowym Opakowaniu więcej niż dotychczas uwagi poświęcać będziemy zaawansowanym – także cyfrowym – systemom do produkcji i przetwarzania etykiet i opakowań, nowościom w zakresie surowców stosowanych do ich produkcji, rozwiązaniom informatycznym znajdującym zastosowanie w branży opakowaniowej i wreszcie coraz szerszej ofercie branży poligraficznej dedykowanej produkcji opakowań.
Nowe Opakowanie to również wszelkiego rodzaju raporty na temat potencjału rynku opakowań, jego szans, zagrożeń, wielkości czy konkurencyjności. Zaczynamy już w styczniowym zeszycie od opracowania na temat rynku tworzyw sztucznych.
Nowe Opakowanie wreszcie to nowa, codziennie aktualizowana strona internetowa www.opakowanie.pl, dostarczająca najświeższych informacji branżowych oraz oferująca więcej możliwości reklamowych.

Co się w Opakowaniu nie zmieni, to jego bliskie kontakty z polską nauką, którą od lat propaguje i umożliwia jej rozwój poprzez publikację recenzowanych, punktowanych artykułów naukowych.
To pismo dedykujemy wszystkim profesjonalnie związanym z branżą opakowaniową, pomóżcie nam więc stworzyć je od nowa pod kątem Waszych oczekiwań. Pomożecie?
Na Wasze uwagi i sugestie czekamy pod adresem anna.naruszko@opakowanie.pl.

Zapraszam do współpracy i życzę miłej lektury!